Plan Zajęc szkoły

Planowanie tygodnia

  • Tygodniowe tematy przewodnie
  • Cele i zadania dzienne i tygodniowe
  • Ilustrowanie zadań do wykonania na tablicy
  • Wykonywanie zadań w tempie dostosowanym do swoich możliwości.
  • Indywidualne konsultacje z nauczycielem pod koniec tygodnia
  • Projekty i zadania oceniane w formie informacji zwrotnej
8.00-9.00          Zbiórka dzieci . Planowanie dnia. Zajęcia indywidualne.
9.00-9.30          Ćwiczenia- Gimnastyka poranna.  Wspólna modlitwa.
9.30-11.00        Zajęcia dydaktyczne z pracą własną. Prace projektowe.
12.00- 12.30     Lunch
12.30-13.30      Zabawy i eksploracja tematów na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje
                             przyrodnicze lub doświadczenia.
13.30-14.30      Kącik przyrodniczy, Praca Indywidulana
14.30- 15.30     Angielski 
15.30-16.00      Podsumowanie dnia, dzielenie, Projekty rodzinne.
16.00-16.30
      Odbiór dzieci, zabawa własna. 

Plan będziemy modyfikować w razie potrzeb dzieci,  rodziców i nauczycieli.
Godziny nie będą sztywno trzymane. Jest to ramowy plan dnia. 
Postaramy się wprowadzać dużo ciekawych zajęć warsztatowych aby w szkole nigdy nie było nudno :)


Podstawowe założenia metody prowadzenia zajęć 

inspirowane Planem Daltońskim

  • Dzieci otrzymują pulę zadań na dany dzień/tydzień i same decydują kiedy i w jakiej kolejności je wykonają
  • Zadania są zróżnicowane pod względem formy i kształtowanej umiejętności np. czytanie, pisanie, a spójne pod względem tematu
  • Zadania dzieci wykonują same, w parach i grupach
  • Pomoc nauczyciela następuje po wcześniejszych próbach dziecka rozwiązania problemu z kolegami 
  • Nauczyciele pomagają dzieciom zastanowić się, co w danej lekcji było dla nich ważne, trudne, ciekawe lub zaskakujące – jest to element oceniania kształtującego
  • Dzieci skupiają się na tym, co już umieją (metoda zielonego ołówka); Próbują dostrzec i rozwijać swoje mocne strony
  • Dzieci mają jasno przedstawiony cel lekcji wraz z etapami jego osiągnięcia (“dywaniki”, które dzieci mogą zamalowywać po opanowaniu danej umiejętności), powinny wiedzieć do czego będą mogły wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte podczas lekcji
  • Nauczyciel wskazuje dzieciom materiały, z których powinny skorzystać oraz określa czas na wykonanie zadania
  • Dzieci powinny w miarę możliwości móc same sprawdzić swoje odpowiedzi
  • Dyskusja wśród dzieci na temat lekcji (w wytyczonych granicach) jest czymś naturalnym i pożądanym
  • Nauczyciel powinien poszukiwać sposobów, aby dzieci wykorzystywały i doskonaliły zdobytą wiedzę, np. urządzając wycieczkę do miejsca związanego z tematem lekcji, informując rodziców o tematach poruszanych na lekcjach, aby i oni mogli poruszać je z dzieckiem w domu, odwrócona lekcja, praca w grupach w formie stacji dydaktycznych
źródło: https://zakreconamama.pl/




„Prostota równa się piękności”
Bł. Edmund Bojanowski