Wykonywanie zadań w tempie dostosowanym do swoich możliwości.
Indywidualne konsultacje z nauczycielem pod koniec tygodnia
Projekty i zadania oceniane w formie informacji zwrotnej
8.00-9.00 Przychodzenie dzieci . Planowanie dnia. Zajęcia indywidualne. 8.15- 8.45 Śniadanie 9.00-12.00 Zajęcia dydaktyczne z pracą własną. Prace projektowe. Angielski 12.00-12.30 Obiad 12.30- 13.30 Zabawy i eksploracja tematów na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje
przyrodnicze
13.30-15.30 Praca Indywidualna 15.30 Podwieczorek 15.30-16.00 Podsumowanie dnia, dzielenie, 16.00-16.30 Odbiór dzieci, zabawa własna.
Plan modyfikujemy w razie potrzeb dzieci, rodziców i nauczycieli. Godziny nie są sztywno trzymane. Jest to ramowy plan dnia.
Podstawowe założenia metody prowadzenia zajęć
Dzieci codziennie uczestniczą w mini lekcjach wprowadzających w temat i zagadnienie. Z danego tematu otrzymują pulę zadań na dany dzień/tydzień i same decydują kiedy i w jakiej kolejności je wykonają.
Zadania są zróżnicowane pod względem formy i kształtowanej umiejętności np. czytanie, pisanie, a spójne pod względem tematu
Zadania dzieci wykonują same, w parach i grupach.
Pomoc nauczyciela następuje po wcześniejszych próbach dziecka rozwiązania problemu z kolegami
Nauczyciele pomagają dzieciom zastanowić się, co w danej lekcji było dla nich ważne, trudne, ciekawe lub zaskakujące – jest to element oceniania kształtującego
Dzieci skupiają się na tym, co już umieją (metoda zielonego ołówka); Próbują dostrzec i rozwijać swoje mocne strony
Dzieci mają jasno przedstawiony cel lekcji wraz z etapami jego osiągnięcia, powinny wiedzieć do czego będą mogły wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte podczas lekcji
Nauczyciel wskazuje dzieciom materiały, z których powinny skorzystać oraz określa czas na wykonanie zadania
Dzieci powinny w miarę możliwości móc same sprawdzić swoje odpowiedzi
Dyskusja wśród dzieci na temat lekcji (w wytyczonych granicach) jest czymś naturalnym i pożądanym
Poszukujemy sposobów, aby dzieci wykorzystywały i doskonaliły zdobytą wiedzę, np. urządzając wycieczkę do miejsca związanego z tematem lekcji.
„Prostota równa się piękności”
Bł. Edmund Bojanowski